اخبار

50 درصد افراد مبتلا به فشار خون و قند خون از بیماری خود بی‌اطلاعند

50 درصد افراد مبتلا به فشار خون و قند خون از بیماری خود بی‌اطلاعند
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه اظهار کرد: این افراد به راحتی می‌توانند با انجام یک چکاپ ساده از بیماری خود مطلع شوند .

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار کرد: افراد به راحتی می‌توانند با خودمراقبتی از بروز 80 درصد بیماریها پیشگیری کنند.

دکتر حسین بیگلری با بیان اینکه خودمراقبتی مجموعه اقداماتی است که به حفظ سلامت انسان کمک می‌کند،گفت: این اقدامات می‌تواند شامل تحرک و انجام ورزش مناسب، داشتن تغذیه درست، عدم استعمال دخانیات، کاهش مصرف نمک و شکر و انجام آزمایشات دوره‌ای چکاپ با تجویز پزشک و با توجه به شرایط جسمی و سنی فرد باشد.

وی افزود: همچنین خودمراقبتی مجموعه اقدامات در خصوص تناسب اندام و کاهش وزن و توده بدنی (BMI) و نیز مصرف برخی مکمل‌های ضروری بدن مانند ویتامین D را نیز شامل می‌شود.

بیگلری اظهار کرد: آموزش مهارت‌های بهداشتی در خصوص نحوه کنترل استرس و پیشگیری از افسردگی نیز بخشی از اقدامات خودمراقبتی هستند.

این مسئول با ضروری دانستن انجام چکاپ دوره ای، گفت: انجام چکاپ از دوران کودکی در خصوص آگاهی از میزان چربی خون، فشار خون، قند خون و تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی و کلیوی ضروری است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 50 درصد افراد مبتلا به فشار خون و قند خون از بیماری خود بی‌اطلاعند که با انجام یک چکاپ ساده بیماری آنها قابل تشخیص است و می‌توانند کنترل‌های لازم در این زمینه را داشته باشند.

بیگلری خاطرنشان کرد: همچنین  زنان از سن 30 سالگی به بعد باید در خصوص برخی بیماریها مانند سرطان سینه و مردان نیز از سن 40 سالگی به بعد در خصوص بیماری‌‎های مردان از جمله سرطان پروستات آگاهی لازم را داشته و آزمایشات مربوطه در این زمینه را انجام دهند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه زنان به مراتب بیشتر از مردان خودمراقبتی دارند، گفت: متاسفانه مردان به دلیل مشغله کاری و نداشتن آگاهی لازم، نسبت به سلامت خود بی‌اهمیت هستند.

وی بر ضرورت انجام خودمراقبتی تاکید کرد و افزود: چنانچه افراد خودمراقبتی لازم را انجام دهند به راحتی می‌توانند از بروز 80 درصد بیماری‌ها پیشگیری کنند.

۳۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید