اخبار

طرح پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیر‌واگیر در استان کرمانشاه اجرا می شود

طرح پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیر‌واگیر در استان کرمانشاه اجرا می شود
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان صحنه ،به نقل از خبر‌نگار فارس در کرمانشاه کارشناس مسئول بیماری‌های غیر‌واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: طرح پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیر‌واگیر از هفتم اردیبهشت‌ماه تا هجدهم خرداد‌ماه در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

ویدا صنیعی امروز در گفت‌و گو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: طرح پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیر‌واگیر از هفتم اردیبهشت‌ماه تا 18 خرداد‌ماه در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح عوامل خطر‌ساز بیماری‌های غیر‌واگیر‌دار بررسی می‌شود ادامه داد: در سال 95 بحث عوامل خطر و بیماری‌های غیر‌واگیر‌دار به یکی از مهمترین اولویت‌های عرصه سلامت تبدیل شده است.

کارشناس مسئول بیماری‌های غیر‌واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه این طرح  سه بخش اجرایی دارد گفت: در مرحله نخست اجرای طرح همکاران معاونت بهداشت با کارت شناسایی به درب منزل همشهریان آمده و با پرسیدن پرسش‌هایی پرسشنامه‌ای را پر می‌کنند.

این مسئول از همشهریان خواست که با ماموران معاونت بهداشت همکاری‌های لازم را داشته باشند چرا که همین اطلاعات پژوهشی مردم می‌تواند در سیاست‌های کلان کشوری در سطح وزارت بهداشت مورد استفاده قرار گیرد.

وی مرحله دوم را مرحله تن‌سنجی خواند و افزود: در مرحله دوم از افراد فشارخون، قند، دور کمر، دور لگن، وزن و نبض گرفته می‌شود و در مرحله سوم آزمایشات قند‌خون و چربی‌خون گرفته می‌شود.

صنیعی هدف از این طرح را در آگاهی از چهار بیماری عمده عنوان کرد و بیان داشت: این طرح در آگاهی از بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های مزمن تنفسی، دیابت و سرطان‌ها در سطح جامعه موثر است.

۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید