اخبار

برگزاری همایش استانی حوادث و ژنتیک در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) شهرستان صحنه

برگزاری همایش استانی حوادث و ژنتیک در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) شهرستان صحنه
در تاریخ 11 و 12 خرداد ماه همایش استانی حوادث و ژنتیک در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) با حضور دکتر ابراهیم شکیبا معاونت محترم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سرپرست محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه، فرماندار محترم شهرستان، رییس مرکز بهداشت شهرستان صحنه و کارشناسان سوانح و حوادث شهرستانهای تابعه استان برگزار گردید.

       به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه در تاریخ 11 و 12 خرداد ماه همایش استانی حوادث و ژنتیک در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امام حسن مجتبی (ع) با حضور دکتر ابراهیم شکیبا معاونت محترم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سرپرست محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه، فرماندار محترم شهرستان، رییس مرکز بهداشت شهرستان صحنه و کارشناسان سوانح و حوادث شهرستانهای تابعه استان برگزار گردید.

همایش با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم شروع شد. در ابتدا جناب آقای دکتر هوشنگ بهاری سرپرست محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه ضمن خیر مقدم به حضار مطالبی را درخصوص جامعه ایمن و اهمیت حوادث بیان نمودند. سپس جناب آقای دکتر شکیبا معاونت محترم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درخصوص پیشگیری از حوادث و نقش آن در سلامت  و شاخصهای جامعه ایمن سخنانی را ایراد نمودند. ایشان سوانح و حوادث را به عنوان دومین علت مرگ و میر در تمام سنین و اولین علت مرگ و میر در گروه سنی زیر 40 سال که از عوامل مهم معلولیت و مرگ و میر هستند معرفی نمودند.

در ادامه فرماندار شهرستان جناب آقای دکتر عباس آبادی در مورد اهمیت نقش حوادث و اعتبارات تخصیص یافته برای پیشگیری از حوادث  در این شهرستان  توضیحات کاملی را بیان فرمودند. جناب آقای مهندس بیات کارشناس حوادث معاونت بهداشتی نیز مطالبی را درخصوص حوادث بصورت پاورپوینت ارائه نمودند.

همچنین نمایندگانی از پلیس راهور و اداره راه و شهرسازی در خصوص اقدامات صورت گرفته در شهرستان صحنه مطالبی را عنوان کردند. در ادامه نمایندگان شهرستانهای سنقر و جوانرود عملکرد جامعه ایمن و فعالیتهای صورت گرفته در این خصوص را ارائه نمودند.

       روز دوم همایش به برنامه تالاسمی اختصاص یافت که جناب آقای مهندس بیات کارشناس تالاسمی معاونت بهداشتی  در زمینه اهمیت پیشگیری از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور، برنامه های وزارت بهداشت و روند مراقبت زوجین مطالبی را از طریق پاورپوینت عنوان نمودند. همچنین سرکار خانم دکتر درخشنده پزشک تالاسمی و سرکار خانم صلواتی کارشناس تالاسمی شهرستان  کرمانشاه در خصوص تالاسمی مطالبی را ارائه نمودند. در ادامه جناب آقای مهندس کریمی کارشناس برنامه هیپوتیروئید معاونت بهداشتی در خصوص دستورالعمل و نقش کارشناسان در برنامه تیروئید نوزادی مطالبی را بیان نمودند.

بیماریها6  

بیماری ها5
بیماریها4
بیماریها3
بیماریها2
بیماریها1

 

۶ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید