اخبار

ارائه خدمات دارویی در مرز خسروی و مسیر زائران حسینی

ارائه خدمات دارویی در مرز خسروی و مسیر زائران حسینی


معاون غذا و دارودانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه انبارهای مناسب برای نگهداری دارو در قصر شیرین و دیگر مسیرها در نظر گرفته می‎شود گفت: خدمات دارویی در مرز خسروی و در مسیر پیاده‏ روی به زائران حسینی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، دکتر قباد محمدی در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه بازگشایی مرز خسروی را یک اتفاق مهم دانست و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود جمعیت زیادی در فاصله زمانی اربعین از مرز خسروی خارج شوند لذا تمهیدات لازم توسط دستگاه‎های مربوطه به زائران حسینی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از زائران اربعین به خدمات درمانی، بهداشتی و دارویی نیاز خواهند داشت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کمیته دارو و تجهیزات اربعین با معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی است تدابیری در دست اقدام است.

وی با اعلام اینکه بیمارستان‎های مسیر همچون سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و اسلام‎آباد غرب در آماده‌ باش کامل قرار دارند عنوان کرد: در حال آماده‌سازی انبارها برای اربعین هستیم که داروهایی همچون سرم، قلبی و عروقی و داروهایی برای اپیدمی در بیمارستان‎ها ذخیره شود تا مشکلی در رابطه با دارو به وجود نیاید.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه تجهیزات و داروهای بیهوشی برای عمل‎های فوری در حال آماده‌سازی است بیان کرد: نیاز به دارو در بخش بهداشت نیز در بحث اربعین وجود دارد که تدابیر لازم اندیشیده شده و در قصرشیرین با راه‎اندازی انبار بهداشت ، دکتر داروساز نیز در آنجا مستقر می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از استقرار آمبولانس در مسیر زائران حسینی به ویژه در قصرشیرین خبر داد و خاطرنشان کرد: دارو و تجهیزات مصرفی آمبولانس‎ها تدارک دیده می‎شود که آمبولانس‎ها با مشکل مواجه نشوند.
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۹:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید