اخبار

شهرستان صحنه آماده اجرای طرح پرونده سلامت الکترونیک است.

شهرستان صحنه آماده اجرای طرح پرونده سلامت الکترونیک است.
در پی بازدید معاونت بهداشتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از پروژه پرونده سلامت الکترونیک و تله مدیسین مستقر در شهرستان پاوه و نشست منعقده در استانداری کرمانشاه....

در پی بازدید معاونت بهداشتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از پروژه پرونده سلامت الکترونیک و تله مدیسین مستقر در شهرستان پاوه و نشست منعقده در استانداری کرمانشاه، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه اعلام داشت: ما برای اجرای این طرح در شهرستان صحنه با اطمینان خاطر و تمام توان آمادگی خود را اعلام میداریم.

دکتر پاکزاد گفت: بیشک بکارگیری تکنولوژی موجب ارتقا خدمات سلامت بوده و در کنار آن موجب شناخت و بکارگیری نیروهای نخبه خواهد شد. وی گفت در دهه 80 میلادی بکارگیری سیستم تبادل اطلاعات پرونده الکترونیک بیماران از شهر لیل فرانسه آغاز شد و در اولین گردش اطلاعات پرونده پزشکی یک بیمار بین کشور چین و بیمارستان لیل در فرانسه مبادله گشت. از آن روز تا بحال فناوری اطلاعات دستخوش تحولاتی ژرف گشته است بگونه ایکه براحتی میتوان خدمات از راه دور پزشکی را از هرنقطه در دنیا مطالبه کرد.

دکتر پاکزاد افزود: بسیار خوشحالم که ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و معاونت محترم بهداشتی دانشگاه به این حوزه از فناوری نگاه مثبت و دوراندیشانه ای دارند چرا که علیرقم اینکه این تکنولوژی در حوزه طب بکار گرفته خواهد شد، اما این مهم توسعه زیرساخت و back bone ارتباطی را در منطقه بدنبال خواهد داشت که از اهم ضروریات در تمام بخشهای فناوری اطلاعات- ارتباطات و  از جمله تجارت الکترونیک و بسیاری از حوزه های توسعه پذیر است.

وی ادامه داد: ما ضمن استقبال از این حرکت مبارک دوست داریم که هرچه سریعتر در این حوزه حرکت کنیم و با عنایت به اینکه نگاه ما برای آینده بیمارستان جدیدالتاسیس استقرار ساختار توریسم پزشکی است، های تک و بستر آن را از الزامات ایجاد این بخش میبینیم. لذا از همه عزیزان استدعا داریم که شهر صحنه را بعنوان پیشگام و خط شکن در فناوری اطلاعات بپذیرند.

۷ دی ۱۳۹۳ ۲۳:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید