اخبار

آشنایی با علائم، راه‌های تشخیص و مقابله با ویروس‌ کرونا

آشنایی با علائم، راه‌های تشخیص و مقابله با ویروس‌ کرونا
سرپرست شبکه بهداشت و درمان صحنه گفت :کرونا ویروس MERS با علائم تب بالای 38 درجه ، سرفه ، تنگی نفس و گاهاً اسهال در بیمار شناخته می شود و قابلیت انتقال درون بیمارستانی را نیز دارد.

 

 دکتر هوشنگ بهاری گفت :سه راه انتقال این بیماری از طریق انسان به انسان خصوصاً در تماس های بالای 15 دقیقه و فاصله زیر یک متر، از طریق حیوان به انسان (شتر) و از طریق محیط به انسان (اشیاء آلوده به ترشحات بیمار) می باشد.

 وی افزود : بیماری ناشی از ویروس کرونا هنوز درمان و داروی مشخصی ندارد و تنها راه کنترل این بیماری اقدامات پیشگیرانه است و مهمترین آن این است که افراد مبتلا   آداب سرفه کردن را رعایت کنند یعنی هنگام سرفه و عطسه جلوی بینی و دهان خود را با دستمال بگیرند و دستمال آلوده را در سطل زباله درب دار بیندازند.

دکتر بهاری  شستشوی صحیح و مکرر دست با آب و صابون  را از جمله راه کارهای اصلی در پیشگیری از انتقال این بیماری دانست و افزود: خوشبختانه از طریق وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و  دانشگاه  علوم پزشکی کرمانشاه اطلاع رسانی و هماهنگی های برون بخشی با سازمان حج و زیارت ، پلیس فرودگاه و سایر ارگان های ذیربط جهت ورود زائران انجام شده است و همکاران ما در شبکه بهداست و درمان صحنه  آموزشهای لازم را جهت برخورد با موارد مشکوک احتمالی دیده اند لذا همشهریان عزیز اطمینان داشته باشند در صورت مشاهده موارد احتمالی کارکنان خدوم شبکه بهداشت و درمان به سرعت اقدامات پیشگیرانه را انجام خواهند داد.

بهاری در پایان  ضمن توصیه به حجاج جهت به تعویق انداختن مراسم ولیمه خود از مردم خواست  : تا حد ممکن از دست دادن ، روبوسی کردن با دیگران خصوصاً حجاجی  که دارای علائم هستندخودداری کنند.


محمد امین چراغی کارشناس  بیماریهای واگیر مرکز بهداشت صحنه نیز  گفت : کمیته پیشگیری ازکرونا ویروس جهت کارشناسان مراکز بهداشتی درمانی تشکیل و دستورالعملهای کشوری به آنها ابلاغ شده است .

وی ضمن اعلام آمادگی مراکز بهداشتی درمانی از مردم خواست در صورت مشاهده علائم احتمالی کرونا ویروس به این  مراکز مراجعه نمایند.


کمیته آشنایی با علائم، راه‌های تشخیص و مقابله با ویروس‌ کرونا

۱۸ مهر ۱۳۹۴ ۰۹:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید