اخبار

امام جمعه شهرستان صحنه : ارائه سبک زندگی اسلامی باید از روی عقلانیت و قابل استفاده برای توده مردم باشد

امام جمعه شهرستان صحنه : ارائه سبک زندگی اسلامی باید از روی عقلانیت و قابل استفاده برای توده مردم باشد
حجت الاسلام والمسلمین دکتر زارعی در جمع کارکنان شبکه بهداشت و درمان صحنه گفت : اسلام چون سلامتی را نیاز اساسی و ضامن بقای نسل آدمی می‌داند، راه‌کارهای فراوانی برای حفظ و تأمین آن پیش‌ روی بشر قرار می‌دهد در آموزه‌های دینی به صدها رهنمود در زمینه تغذیه، خواب، کار و محیط برمی­خوریم که پی کشاندن انسان به سوی سلامتی فردی می‌باشند علاوه بر این، رهنمودهای فراوانی درباره سلامت روانی، روحی، خانوادگی، اجتماعی و... وجود دارد که گویای جامع نگری اسلام به موضوع سلامت می‌باشد.

 امام جمعه شهرستان صحنه گفت :اگر کسی بخواهد سبک زندگی اسلامی را ارائه دهد باید توجه داشته باشد که توده مردم  در آن قرار بگیرند و برمبنای  عقلانیت باشد.

ایشان با اشاره به اینکه شهید مطهری(ره) می گوید انسان  متدین همه کارهایش بایدبر اساس عقلانیت باشد گفت:برهمین مبنا  ارائه سبک زندگی اسلامی نباید بر مبنای  خرد ستیزی قرار گیرد  تا مورد پذیرش توده مردم قرار گیرد.

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی

دکتر زارعی با اشاره به اینکه دامنه دین وسیع است و خداوند انسان را دارای اختیار خلق کرده است افزود : ارائه سبک زندگی اسلامی باید واقع بینانه و به گونه ای باشد که هم مطابق خواست دین باشد و هم مردم بتواند در زندگی روزمره خود از آن بهرمند شوند.

این استاد حوزه ودانشگاه گفت: انسان موجودی نظارت پذیر خلق شده است لذا اگر ما متوجه باشیم همواره خداوند متعال ناظر بر اعمال و رفتارهای مامیباشد چارچوبهایی را در زندگی می پذیریم و دین پذیرش این چار چوبها را تسهیل می نماید.  

وی با اشاره به اینکه خدمت رسانی به مردم در حوزه سلامت امری ارزشمند است گفت :کاستن  از آلام  مردم و خدمت به بیماران دارای اجر بسیار  نزد خداوند متعال می باشد. 

در حاشیه این کارگاه مسئول   امور فرهنگی   و روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان   صحنه هدف کلی این کارگاه آموزشی را  ایجاد  بستر مناسب جهت فراگیر شدن مفهوم سلامت و ابعاد آن بر مبانی قرآنی عنوان کرد و افزود: مبنای برگزاری این کارگاه  آموزه‌های قرآنی بود لذا در همین راستا، از حجت الالسلام والمسلمین دکتر زارعی که با معارف قرآن آشنایی  دارند دعوت بعمل آمد که لازم است مراتب قدر دانی مسئولین شبکه بهداشت  و  درمان را از ایشان  جهت کمک در برگزاری این کارگاه آموزشی اعلام نمایم.

یداله محمدی  افزود سلامت از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی شامل :«تأمین رفاه کامل جسمی و روانی و اجتماعی نه فقط نبودن بیماری و نقص عضو»  لذا نظافت و بهداشت در اسلام، نظام خاصی دارد؛ به گونه‌ای که فرد مسلمان خود را ملزم می‌داند بهداشت را امری شرعی و دینی بداند و آن را در هرحال و به طور مستمر رعایت نماید.

گفتنی است کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی ، قران و سلامت  با حضور امام جمعه محترم شهرستان  صحنه و مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان  صبح امروز جهت کارکنان این شبکه برگزار شد.

.


کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی 

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی 


کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی 

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی  

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی

 

۲۰ مهر ۱۳۹۴ ۱۳:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید