اخبار

رئیس مرکز بهداشت صحنه :اولین کارگروه سلامت وامنیت غذائی بخش دینور برگزارشد

رئیس مرکز بهداشت صحنه :اولین کارگروه سلامت وامنیت غذائی بخش دینور برگزارشد
رئیس مرکز بهداشت صحنه گفت :اولین کارگروه شورای سلامت و امنیت غذائی بخش دینور با حضور بخشدار و شهردار این بخش ،سرپرست شبکه دامپزشکی ،ریاست آبفار روستائی،طبق برنامه ریزی مرکز بهداشت صحنه تشکیل و به بررسی مشکلات بهداشتی منطقه پرداختند.

  

مسلم گلچهره گفت:در این کارگروه مقررگردید اماکن عرضه گوشت قرمزدربخش دینور استانداردهای آئین نامه ماده 13مکانهای عرضه موادخوراکی وآشامیدنی را رعایت نمایند تا مجاز به عرضه گوشت قرمزباشند.

وی افزود :کارشناسان مرکز بهداشتی درمانی دینور موفق شده اند با جدیت و آموزش به مردم  عرضه مرغ زنده در این بخش را متوقف کنند بنابراین مقرر گریدد با همکاری اداره دامپزشکی ذبح غیر بهداشتی  دام سبک و سنگین در این بخش ممنوع و گوشت قرمز  مورد نیاز مردم از طریق کشتارگاه بیستون تامین گردد.

رئیس مرکز بهداشت با اشاره به بند 15 ماده 55 قانون شهرداریها مبنی بر مسئولیت شهرداریها در اتلاف سگهای ولگرد  از اعلام آمادگی  شهردار میانراهان جهت اتلاف سگهای ولگرد پس از طی مراحل قانونی خبر داد و افزود: از آنجائی که در این طرح هدف ارتقاء  وضعیت بهداشتی مردم می باشد لذا در هنگام اتلاف سگهای ولگرد پس از حصول اطمینان ازکشته شدن آنها باید به صورت بهداشتی دفن شده و از سموم آلوده کننده محیط زیست جهت اتلاف استفاده نشود.


بخشدار دینور :  آموزش به مردم و فرهنگ سازی مهمترین اقدام در جهت ارتقاء شاخصهای بهداشتی است

گلجهره اظهار نمود: طبق قانون تامین آب شرب سالم بر عهده اداره آب و فاضلاب می باشد و کارشناسان مرکز بهداشت در حوزه نظارتی عهده دار انجام آزمایشات و کلر سنجی در مسیر انتقال آب می باشند لذا در صورت مشاهده هرگونه آلودگی اطلاع رسانی لازم به مراجع تا رفع کامل آلودگی به ذیصلاح خواهد شد.

وی درپایان گفت :طبق نظرکارشناسان مرکز بهداشت قبل از اقدام جهت تفکیک و جمع آوری فضولات دامی و زباله روستایی باید مکان دفن بهداشتی آنها در خارج از روستا مشخص و ضوابط عدم آلودگی منابع محیط زیست وطبیعت رعایت گردد تا از هدر رفت منابع  مالی نیروی انسانی وطبیعی  جلوگیری شود.

 بخشدار دینور :  آموزش به مردم و فرهنگ سازی مهمترین اقدام در جهت ارتقاء شاخصهای بهداشتی است

 

۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۴:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید