اخبار

مسلم گلچهره :موردی از بیماری آنفلوانزا تاکنون در شهرستان صحنه مشاهده نشده است

مسلم گلچهره :موردی از بیماری آنفلوانزا تاکنون در شهرستان صحنه مشاهده نشده است
رئیس مرکز بهداشت صحنه با اعلام این خبر افزود : با توجه به شروع فصل سرما و شیوع بیماریهای تنفسی ازجمله آنفلوانزا رعایت نکات بهداشتی ساده میتواند از انتقال به این بیماری تا حد زیادی جلوگیری کند.

مسلم گلچهره گفت : آنفلوانزا یک بیماری حاد تنفسی است که توسط ویروسهایی به همین نام بوجود میآید. یک بیماری شدیداً واگیردار است که از شخصی به شخص دیگر توسط سرفه یا عطسه منتقل میگردد. علائم بیماری ۱ تا ۴ روز پس از ورود ویروس به بدن فرد ظاهر میشود.

وی افزود: علائم این بیماری شامل  تب، دردبدن، سردرد، خستگی، بی اشتهایی، سرفه خشک، احساس خشکی یا زخم در گلو می باشدکه به صورت ناگهانی ایجاد میشوند.

گلچهره در ادامه با اشاره به اینکه ویروس نوع ( آ ) معمولاً عامل ایجاد کننده ی شیوع سالیانه ی آنفلوآنزا است گفت : این ویروسها مدام در حال تغییر خود هستند و انواع جدیدی ایجاد میکنند که خصوصیات متفاوتی دارد. به همین دلیل ساختمان ویروس از سالی به سال دیگر تغییر می کند و واکسنها و حتی داروها برای اثر بخشی باید تغییر کنند.

وی در ادامه گفت : جهت پیشگیری از ابتلا به آنفلونزا مکرر دستان خود را بشوئید،شایعترین علت ابتلا به آنفلوآنزا لمس چشم، دهان، بینی، با دستان آلوده به ویروس می باشد، پس دستهای خود را تمیز نگه دارید و آنها را از صورت خود دور نگه دارید.، از فردی که به آنفلوآنزا مبتلا شده فاصله بگیرید و اگرخود بیمارشدید، به دیگران زیاد نزدیک نشوید، کسی که به آنفلوآنزا مبتلا شده بهتر است در خانه بماند و با حضورخود در مدرسه یا محل کار دیگران را بیمار نکند، هنگام عطسه و سرفه فرد بیمار باید جلوی دهان خود را با دستمال کاغذی بگیرد تا قطره های آلوده به ویروس در فضا پخش نشوند.

رئیس مرکز بهداشت صحنه در خصوص افراد نیازمند به واکسن گفت :افرادبالای 65 سال،تمام کودکان بین 24 -6 ماه ،کودکان و بزرگسالان بین 64 -2 سال در صورتی که دچار مشکلات پزشکی مزمن باشند مثل دیابت، نارسائی کلیوی، اختلال تولید گلبول قرمز، ایدز، مصرف داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی ،کودکان و بالغینی که دچار آسم باشند،کودکانی که تحت درمان مزمن با آسپرین هستند ، زنانی که در طول فصل شیوع آنفلوآنزا باردار می شوند (سه ماهه نخست بارداری ) ، افراد بدون خانه و بی خانمانها ، افرادی که تماس خانگی با بچه کوچکتر از 6 ماه دارند ، پزشکان، پرستاران و کارکنان بهداشتی که در بیمارستان و یا آسایشگاهها مشغول بکار هستند بهتر است واکسن آنفلوانزا را تزریق نمایند.

گلچهره در پایان از مردم خواست تا در صورت ابتلا به بیماری از خود درمانی پرهیز نموده  و به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.

 

 

 

۱۵ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید