اخبار

کمیته پیشگیری از پدیکولوز تشکیل شد

کمیته پیشگیری از پدیکولوز تشکیل شد
کارشناس سلامت جوانان ، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت صحنه هدف از تشکیل این کمیته را اطلاع رسانی صحیح و بموقع به مهدهای کودک و مدارس جهت آگاه سازی مربیان و والدین به منظور پیشگیری از شیوع بیماری پدیکلوزیس عنوان کرد .

اختر فطری گفت : در این جلسه که با حضور نمایندگان محترم آموزش و پرورش صحنه ، بخش دینور ،بهزیستی در دفتر ریاست مرکز بهداشت صحنه تشکیل شد بر اهمیت پیشگیری شیوع پدیکلوزیس (شپش) در مدارس و مهدهای کودک تاکید شد.

کارشناس سلامت جوانان ،نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت صحنه گفت : در حال حاضر غربالگری و معاینات دانش آموزان به طور روتین و  بصورت فصلی در مراکز روستایی توسط بهورزان و در مناطق شهری توسط کارکنان بهداشتی مسئول سلامت نوجوانان و مدارس انجام می گیرد .

فطری گفت :در این جلسه مقرر گردید آموزش و پرورش صحنه و بخش دینور نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی مدارس تحت پوشش و هماهنگی با مربیان و معلمین  به منظور همکاری با تیمهای اعزامی مراکز بهداشتی درمانی به مدارس جهت  آموزش ، بیماریابی و درمان موارد ابتلا اقدام نمایند .

وی در ادامه افزود :  همکاران ما در واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریها آماده اند تا به محض دریافت  اسامی افراد مبتلا به پدیکلوز نسبت به شروع درمان ، آموزش خانواده فرد مبتلا در خصوص راههای کنترل و پیشگیری از بیماری ، چگونگی مصرف شامپو پرمترین ، پیگیری و مراقبتهای لازم را تا حصول نتیجه بعمل آورند .

این کارشناس بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان صحنه از اعلام آمادگی کارشناسان بهداشتی جهت برگزاری جلسات آموزشی  برای کارکنان آموزش و پرورش بویژه  معلمان تربیت بدنی ، مربیان  و رابطین بهداشت مدارس خبر داد و گفت : هماهنگیهای لازم جهت برگزاری این جلسات آموزشی با مسئولین آموزش و پرورش انجام شده است.

فطری درپایان گفت :جهت پیشگیری از ابتلا به پدیکولوزیس به دانش آموزان توصیه می شود در محیط مدرسه البسه (کلاه ، شالگردن ، کاپشن و.... ) خود را درون کیسه های پلاستیکی جداگانه قرار دهند و از چوب رختی مشترک استفاده نکنند.


4 

4


 


۱۴ دی ۱۳۹۴ ۰۸:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید