اخبار

همایش ازدواج مناسب و باروری سالم برگزار شد

همایش ازدواج مناسب و باروری سالم برگزار شد
این برنامه با هدف مشارکت و همفکری دراجرای سیاستهای جدید با رویکرد تصمیم گیری آگاهانه ، آزادانه و مسئولانه خانواده ها برای ازدواج مناسب و فرزند آوری در راستای افزایش میزان باروری کلی با حفظ و ارتقای شاخص های سلامت مادر و فرزند برگزار شد.

در این همایش رئیس مرکز بهداشت صحنه گفت : فرهنگ سازی و افزایش دانش جامعه درباره سیاست های جمعیتی، جمعیت مطلوب، خانواده و فرزند آوری سالم و صالح از مهمترین محورهای واحد جمعیت خواهد بود.

مسلم گلچهره افزود :باید با آموزش مداوم و فرهنگ سازی  و ترویج مفاهیم آموزشی در خصوص اهمیت ازدواج در سنین مناسب و اهمیت فرزند آوری سالم تلاش کنیم تا  آگاهی زوجین در ابتدای زندگی زناشویی نسبت به زندگی مشترک ارتقاء یابد و بدینوسله میزان پایداری و تفاهم در زندگی را همانند گذشته افزایش دهیم .

در این همایش همچنین کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت صحنه با اشاره به اینکه سه رویداد مهم تولد، ازدواج و مرگ در زندگی هر انسانی وجود دارد گفت : در این سه مقوله انسان تنها در ازدواج قدرت انتخاب را دارد لذا با ید با شناخت و دقت کامل از این فرصت و قدرت انتخاب استفاده نماید.

اعظم سلیمی با اشاره به آیه شریفه 21 سوره روم که میفرماید :  " و از آیات خداوند این است که برای شما از جنس خودتان جفتی بیافریند تا در کنار او آرامش بیابید و میان شما عشق و مهربانی قرار دارد، که در این حقیقت نشانه هایی است برای مردمی که می اندیشند. "  افزود : ازدواج یک پیوند مقدس عقلانی و عاطفی بین دو انسان است برای تشکیل یک خانواده ی مستقل بعنوان سایبانی برای آرامش، همدلی و امنیت در زندگی؛ در عین حال عاملی است برای رشد و شکوفایی ظرفیت های انسانی

وی اظهار داشت : ازدواج سالم با تامین نیازهای طبیعی انسان، فرد را از بحران های روانی و آسیب های اجتماعی مصون می دارد.

گفتنی است این همایش با همکاری مرکز بهداشت و ناحیه  مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه برگزار شد.


 بس  




یس  

  شسیس  


یس

             

۱ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید