اخبار

کارگاه اورژانس هوایی شهرستانهای شرق استان در صحنه برگزار شد

کارگاه اورژانس هوایی شهرستانهای شرق استان در صحنه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان صحنه کارگاه یک روزه اورژانس هوایی شهرستانهای شرق استان در مجتمع امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان برگزار شد.

طبق گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان صحنه در این کارگاه یک روزه معاون عملیات مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی استان ، تیم عملیات پرواز  و کارشناس مرکز اورژانس هوایی هوانیروز به همراه کارشناسان اورژانس ، فوریتهای پزشکی ، مترون و سوپر وایزرهای بیمارستانهای شرق استان حضور داشتند.

فریدون صادقی معاون مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی استان هدف از برگزاری این کارگاه را بالا بردن سطح آمادگی کارکنان فوریتهای پزشکی و کادر درمان در جهت ارائه خدمات بهتر  اورژانس هوایی به مصدومین و بیماران  در هنگام حوادث و فوریتها اعلام نمود.

وی ادامه داد: در این کارگاه ها و کلاس ها می توان هماهنگی بیشتر و بهتری در بین ارکان مختلف اورژانس به وجود آورد که این مهم در صورتی محقق   می شود که این جلسات ادامه پیدا کند و نیز مدیریت، تمام تلاش خود را در استمرار داشتن این کارگاه ها به کار خواهد گرفت.

صادقی در این کارگاه ضمن تشریح جگونگی تحویل بیماران به اورژانس هوایی توسط کادر فوریتهای پزشکی گفت : خوشبختانه تجهیزات پزشکی موجود در بالگردها کامل است و خدمات پزشکی لازم در حین انتقال بیماران توسط تکنسینهای مرکز اورژانس هوایی به صورت مطلوب ارئه می شود.

صادقی در ادامه افزود : از آنجایی که  بیمارستانهای شرق استان فاقد پد بالگرد می باشند پیگیریهای مجدانه ای جهت تامین اعتبار احداث پد بالگرد در دستور کار مرکز فوریتهای پزشکی قرار گرفته است که تاکنون موفق شده ایم برای شهرستانهای سنقر و هرسین  اعتبارات لازم را تامین کنیم .

معاون مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی استان  اظهار داشت : هر ساعت پرواز حدود  7/500/000ریال و انتقال هر بیمار نیز حدود 140/000/000 ریال برای وزارت بهداشت هزینه در بر دارد ،لذا همکاری ادارات و نهادهای از جمله نیروی انتظامی ، اداره ورزش و جوانان ، شهرداریها می تواند استفاده بهتری از این خدمات را برای مردم در پی داشته باشد.

سرهنگ خلبان رحیم عینی نیز در این کارگاه با اشاره به اینکه هوانیروز در هشت سال دفاع مقدس خدمات ارزندهای در جبهه های حق علیه باطل به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه نموده است افزود : خدمت به مردم از افتخارات ما می باشد لذا از زمان عقد قرارداد اورژانس با هوانیروز همکاری صمیمانه ای در جهت ارتقاء خدمات سلامت با پایگاه فوریتهای پزشکی استان  وجود داشته است.

عینی ضمن تشریح موارد مربوط به فیزیولوژی پرواز، پرواز در شب  بر اهمیت لزوم حضور پلیس در هنگام اعزام بیماران توسط بالگرد تاکید نمود.

در این کارگاه مختار سلیمانی ، تکنسین پرواز اورژانس هوایی توضیحاتی در مورد ایمنی پرواز، ویژگی های محل فرود، برخاست بالگرد و روش های جاری در پروازهای اورژانس ارائه نمود.



  ب  ب

  ب

 

 

 

 

 

 

 

۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید