اخبار

هشدار فوریتهای پزشکی به والدین : در چهارشنبه سوری مواظب کودکان خود باشید

هشدار فوریتهای پزشکی به والدین : در چهارشنبه سوری مواظب کودکان خود باشید
مسئول فوریتهای پزشکی شبکه بهداشت ودرمان صحنه با اعلام آمادگی کامل مرکز فوریتهای پزشکی این شبکه در چهارشنبه آخر سال از والدین خواست تا ضمن مراقبت از فرزندانشان مانع بروز حوادث ناگوار شوند.

حامد خدایی با اشاره به اینکه معمولا "در ایام آخر سال بر اثر استفاده از مواد محترقه حوادث ناگواری رخ می دهد گفت : مرکز فورینهای پزشکی شهرستان صحنه ضمن آمادگی کامل جهت امداد در سوانح احتمالی از مردم شریف شهرستان انتظار دارد با رعایت نکات ایمنی از بروز سوانح و حوادث جلوگیری نمایند.

وی افزود: هماهنگی های لازم  با ادارات مرتبط  از جمله فرماندهی نیروی انتظامی ، آتش نشانی ، هلال احمر جهت امداد رسانی در مواقع لزوم انجام شده است .

خدایی بیان کرد: با توجه به مخاطرات مواد منفجره و وسایل آتش‌بازی در چهارشنبه‌سوری به مردم توصیه می‌شود که در چهارشنبه آخر سال از حضور در مکان‌های شلوغ خودداری کرده و توصیه کارشناسان ایمنی را جدی بگیرند.

این کارشناس فوریتهای پزشکی اظهار داشت : به والدین توصیه می‌شود برای جلوگیری از خطرات جانی و مالی از دست زدن کودکان به بازی‌های خطرناک جلوگیری کرده و آن‌ها را در این زمینه تشویق نکنند.

مسئول  مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان صحنه تصریح کرد: در صورتی که برای فرد حادثه سوختگی اتفاق افتاد ضمن حفظ خون‌سردی، محل سوختگی را با آب سرد شستشو داده و با شماره تماس 115 و در صورت آتش‌سوزی با 125 تماس بگیرید.

وی با بیان اینکه هرگز مصدومی را که در حال سوختن است به صورت مستقیم بر روی او آب نپاشید بلکه عضو در حال سوختن را به استثنا سر مصدوم با پتو یا لحافی آغشته به آب بپوشانید، افزود: در صورت ایجاد سوختگی برای اطرافیان ابتدا مصدوم را از محل حادثه دور کرده و به محل امن منتقل کنید هم‌چنین روند سوختگی را با وسیله‌ای مانند آب، پتو یا لحاف متوقف کنید.

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ۰۹:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید