اخبار

دکتر بهاری : طرح بسیج سلامت نوروزی شهرستان صحنه آغاز شد

دکتر بهاری : طرح بسیج سلامت نوروزی شهرستان صحنه آغاز شد
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان صحنه با اعلام این خبر گفت : بسیج سلامت نوروزی از اول اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین‌ماه 95 ادامه دارد که در این راستا از محلهای عرضه خدمات که شامل اماکن بین‌راهی، مهمان‌پذیرها، مناطق گردشگری و توریستی پایش نظارت انجام می‌شود.

دکتر هوشنگ بهاری افزود: این برنامه با اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه به‌منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی اجرا می‌شود.

وی گفت: به‌همین منظور واحد بهداشت محیط  مرکز بهداشت صحنه  با استفاده از کلیه تجهیزات و پرسنل فنی بهداشت محیط طرح بسیج سلامت نوروزی را از ابتدای اسفند ماه آغاز و تا پایان طرح 15 فروردین سال 1395 ادامه می‌دهند.

وی بیان کرد: در شیفت صبح، عصر با اعزام اکیپ‌های بارزسی از تمام مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس در سطح شهرستان  اعم از شهر و روستا اقدام به نظارت و بازرسی می‌کنند.

بهاری  اظهار داشت: در این طرح که با هدف حفظ و ارتقاء سطح سلامت همشهریان و مهمانان نوروزی اجرا می‌شود کلیه شرایط بهداشتی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت فردی، ابزار و لوازم کار و رعایت نظافت و پاکیزگی مراکز و اماکن فوق الذکر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان صحنه  تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی به‌ویژه درحیطه موادغذایی و هرگونه استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز، تقلب و یا سوءاستفاده در عرضه موادغذایی که منجر به تهدید و به‌خطر افتادن سلامتی شهروندان شود با ارجاع به مراجع قضایی مکان آنها پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه  گفت: نظارت بر اماکن بین راهی و اماکن عمومی از قبیل هتل‌ها، مسافرخانه، پارک‌ها، مراکز اقامتی مسافران نوروزی و کمپینگ‌های نوروزی نیز در اولویت‌های تیم‌های بازرسی است که با کنترل شرایط بهداشتی این  قبیل مراکز از آب مصرفی نیز نمونه‌برداری و ارسال به آزمایشگاه انجام می‌شود.

دکتر بهاری  افزود: از کلیه هموطنان درخواست می‌شود با رعایت کامل اصول بهداشتی به‌ویژه در زمان خرید مواد غذایی و ایام مسافرت نهایت دقت را در حفظ سلامتی خود و خانواده ها داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را به شماره تلفن 190اطلاع دهند.

۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید