اخبار

برگزاری جلسه هماهنگی بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان صحنه

برگزاری جلسه هماهنگی بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان صحنه
روز سه شنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه، جلسه هماهنگی بسیج ملی کنترل فشار خون  با حضور مدیر شبکه، ریاست مرکز بهداشت، مدیر و مسئولین بخشهای مختلف بیمارستان، کلیه کارشناسان واحدهای ستادی، مسئولین مراکز خدمات جامع، پزشکان، ماماها، رده میانی و مراقبین سلامت شهرستان صحنه در محل سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان  این شهرستان برگزار شد.
✅ دکتر احسان مهری مدیر شبکه بهداشت  و درمان شهرستان صحنه، در این نشست درخصوص اهمیت پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر و نقش فشارخون در ایجاد این بیماری ها مطالبی را بیان نمود.
شایان ذکر است این طرح همزمان در سراسر کشور، از ۲۸ اردیبهشت ماه در دو مرحله با آموزش و اطلاع رسانی آغاز و با انجام غربالگری از هفدهم خردادماه تا پانزدهم تیر ماه ادامه می یابد.
در این طرح تمامی افراد با فشارخون بالا شناسایی‌ و پیگیری شده و اقدامات درمانی لازم برای آنها با ارجاع به پزشکان و سطوح بالاتر انجام می شود.
همچنین کلیه افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار در هر رده سنی و افرادی که بیماری نارسایی کلیوی دارند، گروه هدف برنامه عربالگری و کنترل فشار خون می باشند.
محل اجرای این طرح مراکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی، تیم های سیار، پایگاه ها و خانه های بهداشت بوده و غربالگری و شناسایی در این طرح رایگان می باشد.
در بحث بسیج ملی کنترل فشار خون بالا، نیاز به مساعدت همگانی و استفاده از ظرفیت های پزشکان خانواده، مراقبین سلامت،  بهورزان، سفیران سلامت و همکاری همه سازمانها، ادارات شهرستان، نهادها و سازمانهای مردم نهاد می باشد.
در پایان جلسه، ناظرین و مجریان رده میانی بسیج ملی کنترل فشارخون در شهرستان صحنه درخصوص نحوه صحیح اندازه گیری فشارخون بصورت حضوری آموزش داده شدند.


۳
۲
۱

 

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۷:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید