اخبار

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه، اجرای طرح های یارانه‌دستمزد و مشوق بیمه ای را فرصتی مناسب برای کاهش نرخ بیکاری در استان دانست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه، اجرای طرح های یارانه‌دستمزد و مشوق بیمه ای را فرصتی مناسب برای کاهش نرخ بیکاری در استان دانست.
دکتر حسین رحیمی در گفتگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه گفت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان، دولت از بنگاههای اقتصادی که در این دوران دچار آسیب‌ شدند، حمایت کرده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه در ادامه افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت های خود را در قالب بسته های مختلف از جمله طرح مشوق بیمه ای و پرداخت یارانه دستمزد انجام داده است.

وی افزود: در راستای طرح یارانه دستمزد، در صورت جذب نیروی کار شغل اولی در بنگاه‌های اقتصادی، ۳۰ درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به صورت یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

وی  گفت: همچنین به منظور حمایت و ترغیب کارفرمایان حوزه های مختلف از جمله حوزه سلامت به استفاده از نیروی کار جدید، طرح مشوق بیمه ای در حال اجراست که کارفرمایان می‌توانند نیروی کار مورد نیاز خود را از بین دانش‌آموختگان دانشگاهی جذب کنند و در صورت جذب نیرو، حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: این یک فرصت خوب برای کارفرمایان حوزه سلامت، فارغ التحصیلان و نیروهای شغل اولی است که می توانند از مزایای آن استفاده کنند.

دکتر حسین رحیمی اجرای طرح های یارانه‌دستمزد و مشوق بیمه ای را فرصت مناسبی برای کاهش نرخ بیکاری در استان دانست و ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح و حمایت از کارفرمایان در بکارگیری جوانان جویای کار، گامی در جهت کاهش نرخ بیکاری استان باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه، نقش رسانه‌ها در تبلیغ و اطلاع‌رسانی این طرح را بسیار مهم دانست و گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کارفرمایان از این طرح بی‌اطلاع هستند، اما چنانچه بتوان در این خصوص به صورت گسترده اطلاع‌رسانی کرد، اعتباراتی که در این حوزه به استان داده شده به طور کامل جذب می‌شود و می توان اعتبارات بیشتری را دریافت کرد.

دکتر رحیمی در پایان گفت: کارفرمایان حوزه سلامت شهرستان صحنه که تمایل دارند از مزایای این طرح بهره مند گردند میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به واحد روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه مراجعه و یا از طریق آدرس pyd.mcls.gov.ir  اطلاعات لازم را کسب و ثبت نام نمایند.
۱۲ دی ۱۳۹۹ ۱۲:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید