اخبار

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه نسبت به ضرورت پرهیز از تجمعات و تکمیل واکسیناسیون علیه ویروس کرونا هشدار داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه نسبت به ضرورت پرهیز از تجمعات و تکمیل واکسیناسیون علیه ویروس کرونا هشدار داد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه، دکتر حسین رحیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه با اشاره به تایید ورود سویه "اُمیکرون" به ایران از سوی وزارت بهداشت، از عموم مردم شهرستان خواست تا با توجه به سرعت انتشار بالای این سویه جدید، از تجمعات پرهیز کرده و در برابر این بیماری واکسینه شوند.

   در ادامه دکتر حسین رحیمی با ابراز نگرانی از خطر مواجهه با موج جدید بیماری در کشور گفت: موضوعی که این نگرانی را تشدید می کند، کاهش توجه عمومی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه است که خطر ایجاد موج جدید کرونا را افزایش می دهد.
این مقام مسئول در حوزه سلامت شهرستان صحنه، در ادامه به اهمیت واکسیناسیون در برابر کرونا و سویه های آن اشاره کرد و افزود: در طی ماه های اخیر عمده تلاش مسئولان بر افزایش امکان دسترسی به واکسن تمرکز یافته و در حال حاضر، مرکز تجمیعی ولایت واقع در شهرک امام رضا (ع)، کلیه پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت سطح شهرستان در حال ارائه خدمات مربوط به واکسن کرونا می باشند. لذا از تمامی مردم دعوت می شود تا در صورتی که تاکنون واکسیناسیون خود را کامل ننموده اند، هرچه سریع تر در برابر این بیماری واکسینه شوند.
دکتر رحیمی دریافت دُز سوم واکسن کرونا را از دیگر اولویت های بهداشتی در شرایط کنونی عنوان کرد و گفت: یافته های علمی بیانگر تاثیر دریافت دُز سوم واکسن در افزایش ایمنی فرد و جامعه در برابر این بیماری است که توصیه می شود مورد توجه جدی قرار گیرد.
او همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، پیش بینی تهویه مناسب در مکان های عمومی، محل کار، منازل و شست و شوی منظم دست ها را ازدیگر ضرورت های کنونی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و آغاز موج جدید بیماری برشمرد که در افراد گروه های پرخطر مانند بیماران زمینه ای، اهمیت بیشتری دارد.

 

۱۰ دی ۱۴۰۰ ۲۲:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید