اخبار

تشکیل جلسه مراقبین سلامت مراکز بهداشت و پایگاههای سلامت شهرستان صحنه به مناسبت روز جهانی ایدز

تشکیل جلسه مراقبین سلامت مراکز بهداشت و پایگاههای سلامت شهرستان صحنه به مناسبت روز جهانی ایدز
هر ساله در تاریخ یک دسامبر (۱۰ آذر) "روز جهانی ایدز" گرامی داشته می شود. HIV همچنان به عنوان یک مشکل عمده بهداشت عمومی در سراسر جهان محسوب می شود به طوری که میلیون ها نفر را در دنیا تحت تاثیر قرار می دهد.

 

نابرابری هایی که همه گیری ایدز را تداوم می بخشد اجتناب ناپذیر است و بدون اقدام جسورانه علیه این نابرابری ها، جهان در خطر از دست دادن اهداف پایان دادن به ایدز تا سال 2030 است. سالهاست که از گزارش اولین موارد ایدز در جهان گذشته که تمام کشورها را تهدید می‌کند. امروزه، با توجه به بحران‌های پیش آمده در جهان، سازمان و کشورهای دنیا از اجرای تعهد مشترک برای پایان دادن به ایدز تا سال 2030 دور شدند، نه به دلیل فقدان دانش یا ابزاری برای غلبه بر ایدز، بلکه به دلیل مشکلات ساختاری که مانع از راه‌حل‌های اثبات شده برای پیشگیری و درمان HIV می‌شود.

در این راستا، به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه، به مناسبت روز جهانی ایدز جلسه ای با حضور مراقبین سلامت مراکز بهداشت و پایگاههای سلامت تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه در مرکز آموزش بهورزی توسط واحد بیماری های مرکز بهداشت شهرستان صحنه تشکیل شد. در این جلسه در خصوص راههای پیشگیری و تشخیص زود هنگام HIV در راستای شعار سال روز جهانی ایدز « برابری دسترسی همگان به خدمات پیگیری و تشخیص HIV » در جمعیت تحت پوشش شهرستان تاکید شد.

 

۹ آذر ۱۴۰۱ ۲۰:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید