اخبار

47 هزار دانش آموز سفیر سلامت در استان فعالیت می کنند

47 هزار دانش آموز سفیر سلامت در استان فعالیت می کنند

 

معاون بهداشتی دانشگاه از فعالیت 47 هزار دانش آموز سفیر سلامت در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر ابراهیم شکیبا ضمن اعلام این خبر افزود: فعالیت این سفیران در استان بسیار مهم و ارزشمند است و می توان گفت هرجا که نیاز به کار جمعی داشته ایم مسئولان آموزش و پرورش پیشقدم بوده که این قابل تقدیر است.

وی که صبح امروز در همایش بزرگ سفیران سلامت دانش آموزی در تالار شهید بهشتی سخن می گفت با بیان اینکه سال گذشته 10هزار مرگ در استان ثبت شده است گفت: از این تعداد 45 درصد مربوط به بیماری های قلبی ، 12درصد دیابت، 10درصد سرطان و بقیه مربوط به حوادث و سوانح و... بوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه ما هم اکنون از سمت ابتلا به بیماری های واگیر به سمت بیماری های غیر واگیر پیش می رویم گفت: بیماری های غیرواگیری نظیر سرطان ، قلبی عروقی و دیابت همگی قابل پیشگیری هستند و با رفتارهای غذایی صحیح می توان از بروز آنها جلوگیری کرد.

دکتر شکیبا در ادامه با اشاره به فعالیت 47 هزار دانش آموز سفیر سلامت در استان ، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های این عزیزان گفت: رسالت و زحمات شما بسیار ارزشمند و ستودنی است زیرا شما حتی در بزرگسالان نیز اثر گذار هستید و در رفتارهای غذایی آنها تغییر ایجاد می کنید.

وی سفیران سلامت دانش آموز را به تبلیغ درخصوص تحرک بدنی ، نشاط ، دوری از دخانیات ، نمک،شکر و فست فود توصیه کرد و گفت: شما با رعایت همین چند نکته و ترویج این موضوعات می توانید به طور چشمگیری در کاهش مرگ و میر اثرگذار باشید.

در این همایش که با حضور مدیر کل آموزش پرورش، معاون تربیت بدنی سلامت آموزش پرورش و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد از دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه با اهدا لوح تقدیری از سوی مدیر کل آموزش پرورش تقدیر شد.

گفتنی است برگزاری مسابقه، موسیقی  ،نمایش و  تقدیر از سفیران سلامت پایان بخش این آیین بود.

 

130

 

 

۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید