اخبار

برگزاری کارگاه یک روزه احیاء پایه کودکان و نوزادان و خودمراقبتی سازمانی ویژه رابطین سلامت ادارات شهرستان صحنه

برگزاری کارگاه یک روزه احیاء پایه کودکان و نوزادان و خودمراقبتی سازمانی ویژه رابطین سلامت ادارات شهرستان صحنه
در روز چهارشنبه 17 آبان 1402 کارگاه یک روزه احیاء پایه کودکان و نوزادان و خودمراقبتی سازمانی ویژه رابطین سلامت ادارات شهرستان صحنه در محل سالن جلسات بیمارستان دکتر معاون برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه، کارگاه یک روزه احیاء پایه کودکان و نوزادان با همکاری مرکز بهداشت و جمعیت هلال احمر شهرستان صحنه ویژه رابطین سلامت شهرستان صحنه برگزار گردید. در این کارگاه اصول پایه و عملی احیاء کودکان و نوزادان توسط کارشناس مربوطه آموزش داده شد. 

 

4
3
2
1

 

 در ادامه، کارگاه خودمراقبتی سازمانی ادارات شهرستان صحنه با همکاری واحد آموزش مرکز بهداشت شهرستان صحنه ویژه رابطین سلامت ادارات برگزار گردید. 

مهندس شاهین کارگر، ریاست مرکز بهداشت شهرستان صحنه در گفتگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان صحنه بیان نمود:

 اجرای برنامه ملی «خود مراقبتی سازمانی» زیر مجموعه پنجمین برنامه ملی تحول سلامت است که با هدف ایجاد محیط کار سالم اجرا می شود.

 طرح ملی «خود مراقبتی سازمانی» با هدف ارتقای سلامت در محل کار، خلق محیط فیزیکی و فرهنگی و حمایتی و تشویق شیوه زندگی سالم برای کارکنان شاغل در دستگاه های دولتی و غیر دولتی  اجرا می شود.

با توجه به گذر بیماری‌ها از واگیر به غیر واگیر و مادام العمر، نقش مردم در مراقبت از سلامت خود و اعضای خانواده برای سالم زیستن، مدیریت ناخوشی های جزئی ، مدیریت بیماری های مزمن و حاد، نیاز امروز جامعه می باشد.

 همگام با سراسر کشور طرح ملی «خود مراقبتی» در بخش های مختلف اعم از سازمانی، دانش آموزی، فردی و اجتماعی با موضوعات مختلف از سال ۹۴ اجرایی شده است.

یکی از الزامات اجرای برنامه «خود مراقبتی سازمانی»  تشکیل شورای ارتقای سلامت در محل کار می باشد.

در قالب اجرای این طرح ادارات شهرستان صحنه از چهار معضل مصرف دخانیات، کم تحرکی، استرس در محیط کار  و تغذیه ناسالم، یک موضوع و یا حتی بیشتر را انتخاب کرده و یک برنامه عملیاتی یکساله به منظور بهبود وضعیت موجود تدوین می کنند.

 شیوه نوشتن برنامه عملیاتی از سوی کارشناس آموزش بهداشت به رابطین سلامت ادارات آموزش داده شد و ادارات با توجه به مشکلات موجود می توانند مداخلات و فعالیت های آموزشی یا غیر آموزشی مثل خرید تجهیزات و سایر موارد را پیش بینی و اجرا کنند و با اجرای برنامه های مداخله ای گامی مهم در راستای ارتقای سلامت کارکنان بردارند.

 

۱۷ آبان ۱۴۰۲ ۲۱:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید