اخبار

کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت صحنه: افسردگی شایع ترین بیماری روحی می باشد

کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت صحنه: افسردگی شایع ترین بیماری روحی می باشد
همه ی افراد در طول عمرخود،افسردگی را تجربه می کنند.این احساس که معمولا به دنبال فقدان یا ناکامی ایجاد می شود در شرایط طبیعی پس از چند ساعت یا چند روز از بین می رود؛ اما هر گاه حالت افسردگی ادامه پیدا کند و در سلامتی فرد تاثیر معنی داری بگذارد، در آن صورت مداخله ی درمانی و کمک حرفه ای الزامی خواهد بود.

کارشناس بهداشت روان مرکز بهداشت صحنه نشانه های بارز افسردگی را شامل نشانه های عاطفی، جسمانی و رفتاری عنوان کرد و گفت : ناامیدی، احساس گناه ،اظطراب و نوسانات خلقی از جمله علائم عاطفی افسردگی می باشد.

آفاق پرنا در ادمه با اشاره به اینکه هر شخصی به طور میانگین به 8ساعت خواب روزانه نیاز دارد و این نیاز در سنین مختلف می تواند افزایش یا کاهش یابد افزود : خواب بیش از حد زیاد یا کم ،خوردن افراطی یا فقدان اشتها از نشانه های جسمی افسردگی محسوب می گردد.

 وی در ادامه افزود : افسردگی ممکن است به صورت گریه های بدون دلیل واضح ، فقدان انگیزه جهت کارهای روزمره ،عدم علاقه به وضعیت ظاهری و کناره گیری از مردم و موقعیتهای جدید رفتار شخص را تحت تأثیر قرار دهد بنابراین برای جلوگیری از تشدید و تداوم  این علائم  باید به کارشناسان سلامت روان مراجعه نمود.

۵ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید